Michelin Recamic produceres nu i Randers hos Vulkan - Euromaster Danmark!

EUROMASTER GENOPLIVER SLIDTE DÆK MED MICHELIN RECAMIC

Med lanceringen af Michelin’s Recamic regummiering i Danmark giver Euromaster transportbranchen helt nye muligheder for at forlænge lastvognsdækkenes levetid. Dermed får transportbranchen en ny vej til at lette dækbudgettet og nedbringe miljøbelastningen.

01.09.20 | Som et led i en aftale med Michelin tilbyder Euromaster fra 1. september 2020 regummiering med Recamic til danske erhvervskunder. Dermed kan virksomheder med Michelin eller andre dækfabrikater med genanvendelig karkasse, forlænge levetiden for deres dækinvestering og samtidig nedbringe miljøbelastningen og forbruget af råmaterialer. Som led i aftalen udføres regummieringen af Vulkan i Randers, der er Danmarks førende indenfor vulkanisering og regummiering.

- Med Recamic udbygger vi vores tilbud inden for regummiering og styrker indsatsen for at holde kundernes dæk sikkert kørende længst muligt. Både økonomisk for den enkelte virksomhed og i et større miljø- og ressourceperspektiv giver det rigtig god mening, at forlænge dækkenes liv så længe som muligt. Det kan vi nu gøre enten ved at skære nyt mønster, eller med Recamic lægge en helt ny slidbane på, forklarer Henrik Fusager, Direktør i Euromaster Danmark.

- Det er klart, at det skal ske professionelt og sikkert. Det sikrer vi med vores samarbejde med Vulkan, en familievirksomhed med eksperter, etableret tilbage i 1963. Vi er virkelig glade for, at vi nu kan tilbyde endnu flere muligheder indenfor regummiering af lastvognsdæk til de danske kunder, og samtidig støtte op om danske arbejdspladser ved, at det nu bliver produceret lokalt i Randers, tilføjer han.

Recamic er en del af Michelins Multi-life strategi, som handler om at maksimere levetiden for hvert dæk ved hjælp af bl.a. regummiering. Recamic er en tro kopi af mønstrene på de mest populære nye Michelin dæk som f.eks. X Multi T, X Works og Multiway og omfatter 13 dimensioner. Det svarer til cirka 98 pct. af det aktuelle marked for regummiering.

Analyser, som revisionsfirmaet E&Y står bag, viser en række positive effekter ved regummiering. Herunder 70 pct. reduktion af forbruget af råmaterialer, 29 pct. lavere CO2-udledning og 21 pct. mindre lokal luftforurening. Samtidig kan regummiering reducere dækomkostninger for tunge køretøjer med op til 40 pct. sammenlignet med køb af nye dæk (The socio-economic impact of truck tyre retreading in France and Europe”, Oktober 2016, Ernst & Young).

----------

Michelin er en af verdens førende dækproducenter og har et mål om at forbedre kundernes mobilitet ved at producere og distribuere de mest bæredygtige dæk, serviceydelser og løsninger. Michelin tilbyder også digitale tjenester, vejkort og guides, der hjælper med til at gøre rejsen bedre. Endelig udvikler Michelin højteknologiske materialer, som i dag anvendes i mobilitetsindustrien. Michelin Gruppen har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 171 lande, har 114.000 medarbejdere i verden og 70 produktionsanlæg i 17 lande. I alt producerede Michelin i 2017 190 millioner dæk.

----------

For yderligere information kan du kontakte Lotta Wrangle, Kommunikationschef hos Michelin, på +46 72 250 07 40 og lotta.wrangle@michelin.com eller Henrik Fusager, Direktør hos Euromaster Danmark, på +45 87 28 28 28 eller henrik.fusager@euromaster.com.

Vejen frem

Euromaster er en Michelin virksomhed – 100% ejet af Michelin – som var de første til at tage patent på dæk, og som den dag i dag stadig er no. 1 i branchen. Det forpligter alle de steder, vi er.

Fra Aalborg til Padborg.
Fra Holstebro til København.
Fra Nyborg til Frankfurt, Paris eller Amsterdam – vi hjælper dig dér, hvor du har brug for det. Vi er lokale. Vi er landsdækkende og internationale.

Vi arbejder hver dag for at holde dine hjul i gang. Mere effektivt. Mere bæredygtigt. Mere sikkert. Mere ansvarligt. Vi står aldrig stille hos Euromaster. Vi hjælper hele vejen med rådgivning, service og produkter, der matcher.

Vi er til for dig, der kører i din egen bil. Mere end noget andet er vi her for dig, der har brug for at holde din forretning kørende. Det er ikke uden grund, at vi ser os selv som en af erhvervslivets store servicepartnere. Eller at vi fokuserer på alle de områder, hvor vi kan skabe værdi og bedre mobilitet for vognmænd, logistikpartnere og virksomheder over hele landet.

Til det hører at sende biler, vogne og lastbiler afsted på de rigtige dæk, med det rigtige mønster og det rigtige dæktryk til den rigtige pris, men også en række principper: At vi aldrig overlader noget til tilfældigheder. At et ord er et ord og en aftale er en aftale. At vi gør det gode, vi gjorde i dag, bedre i morgen. Vi tænker fremad. Hele tiden. I nye, bedre løsninger for dig.

Det er derfor, vi har breakdownservice, der døgnet rundt får dig videre på stedet, ikke bare i Danmark, men i hele Europa. Det er derfor, vi har MasterCare – vores unikke servicekoncept, der sikrer din virksomhed mobilitet 24/7 med løbende tjek af dine dæk, så du har overblik over deres tilstand og får flest kilometer ud af dem. Og det er derfor, vi er på vej med endnu flere services, der får bæredygtighed, sikkerhed og økonomi til at gå op i en højere enhed.

I Euromaster er det mennesker, engagement og arbejdsglæde, som skaber resultater. Det har indtil videre gjort os til Europamestre i medarbejdertilfredshed – og det er en vigtig forudsætning for vores mål: At have Danmarks mest tilfredse kunder og levere kundeoplevelser, der er i en klasse for sig.

Det handler i bund og grund om bevægelse – at vi flytter os og gør en forskel hver eneste dag. Mange vil fortsat sige, det er som landets førende dækekspert. Når selv skal sige det, er det som no.1 i mobilitet til erhvervslivet - og som vejen frem for alle, der skal videre. Mere effektivt. Mere bæredygtigt. Mere sikkert. Mere ansvarligt.

Kontakt salgsdirektør Lene Lodberg i Euromaster Danmark - Dæk og autoservice

Lene Lodberg
Salgs- & Marketingdirektør
lene.lodberg@euromaster.com