Euromaster hiver pokalen hjem som Europamester i medarbejdertilfredshed for 3. år i træk!
Euromaster hiver pokalen hjem som Europamester i medarbejdertilfredshed for 3. år i træk!

FOR 3. ÅR I TRÆK: UNDERSØGELSE VISER HISTORISK HØJ TRIVSEL BLANDT DE DANSKE EUROMASTER-MEDARBEJDERE

Årlig international undersøgelse viser, at de danske medarbejdere for 3. år i træk har den højeste arbejdsglæde i hele Euromaster-gruppen. Høj medarbejdertilfredshed er en forudsætning for, at vi når vores øvrige mål, lyder det fra Euromasters danske ledelse, der målrettet har sat ind på at løfte arbejdsglæden blandt virksomhedens 225 medarbejdere.

01.11.21 | Det europæiske hattrick i den årlige trivselsundersøgelse, som Michelin-koncernen hvert år laver blandt 120.000 medarbejdere, er direkte resultat af mange års arbejde, hvor medarbejdertrivsel har været et vigtigt fokusområde for den danske ledelse. En del af indsatsen er blandt andet gået på at involvere medarbejderne i forretningen og give dem større ejerskab for Euromasters fremtid. Derfor er det heller ikke overraskende, at det især er indenfor parametrene engagement og intern kommunikation, at der har været den største udvikling.

‒ Det har vi blandt sikret gennem anerkendelse og ved at samle vores medarbejdere som et ”one team”. Derfor har vi brugt meget tid på løbende at kommunikere og tydeliggøre, at alle medarbejdere har en betydning for Euromasters udvikling. Uanset om man sidder på hovedkontoret, er centerleder eller sæsonmedarbejder, så skal alle vide, at de bidrager og hvordan, det sker. Og ikke mindst at det forventes, at man tager ansvar for, at vi som samlet hold lykkes, forklarer HR-chef Christina Bentzen.

Et fokuspunkt har været at skabe et rum, hvor det er trygt at give sin mening til kende og udveksle erfaringer. Det er sket med en kommunikationsapp, der åbner for en dialog mellem ledelsen og de 35 lokale dækcentre, og som har gjort det nemt og naturligt for medarbejderne at komme til orde.

‒ Baggrunden for den succes vi nu for 3. år i træk kan fejre er blandt andet, at vi er lykkedes med at forklare Euromasters vision, så alle i virksomheden kan se sig selv i den. Visioner kan meget hurtigt blive langhårede og komplicerede, så vi har forsøgt at gøre det kort og konkret. På den måde har alle afdelinger og medarbejdere vidst, hvordan de hver især kan bidrage, og det har været afgørende, lyder det fra Christina Bentzen, der fremhæver svarprocenten på hele 92 % som udtryk for deres ønske om at bidrage.

”Der er virkelig kommet en god stemning og et godt sammenhold”

Også på de lokale centre kan de mærke, at Euromaster har investeret i at løfte arbejdsglæden. Hos Peter Enstrøm, der har været hos Euromaster siden 2009 og de seneste år som centerleder, oplever han tydeligt en større arbejdsglæde både hos ham selv, men også på tværs af virksomheden. Blandt andet mærker han, at det er lykkedes at samle centrene i en helhed på tværs af landsdelene.

‒ Førhen var vi meget mere isoleret som lokalt center. I dag mødes vi til fælles arrangementer og har lært at bruge hinanden fagligt på kryds og tværs. Og så er ledelsen lykkedes med at involvere os medarbejderne langt bedre. Nu kan folk se, at der rent faktisk sker noget, og at tingene ikke bare bliver ved snakken. Samtidig ved folkene, hvordan de helt konkret kan bidrage i deres eget arbejde. På den måde er det ”one team” ikke bare noget, man siger fordi det lyder flot. Det er virkelig noget, der gør sig gældende i alle led af virksomheden, fortæller Peter Enstrøm.

Selvom resultatet i den seneste globale trivselsundersøgelse naturligvis vækker glæde i Euromaster, så understreger Christina Bentzen, at der stadig er masser af arbejde forude. Det er for nemt at hvile på laurbærrene, hvilket man for alt i verden skal undgå.

‒ Nu er vi i fællesskab nået så langt, og derfor skal vi sørge for at holde fast i den gode udvikling. De næste skridt i vores indsats, skal vi sammen finde frem til, når vi er igennem højsæsonen, fortæller hun.  

----------

For yderligere information eller hvis du ønsker at interviewe nogle af medarbejderne kan du kontakte Christina Bentzen, HR Manager i Euromaster Danmark, på + 45 40 29 05 63 eller på christina.bentzen@euromaster.com, eller Morten Frederiksen, Marketing - & Kommunikationskoordinator i Euromaster Danmark, på +45 40 60 45 66 eller på morten.frederiksen@euromaster.com. 

VEJEN FREM

Euromaster er en Michelin virksomhed – 100% ejet af Michelin – som var de første til at tage patent på dæk, og som den dag i dag stadig er no. 1 i branchen. Det forpligter alle de steder, vi er.

Fra Aalborg til Padborg.
Fra Holstebro til København.
Fra Nyborg til Frankfurt, Paris eller Amsterdam – vi hjælper dig dér, hvor du har brug for det. Vi er lokale. Vi er landsdækkende og internationale.

Vi arbejder hver dag for at holde dine hjul i gang. Mere effektivt. Mere bæredygtigt. Mere sikkert. Mere ansvarligt. Vi står aldrig stille hos Euromaster. Vi hjælper hele vejen med rådgivning, service og produkter, der matcher.

Vi er til for dig, der kører i din egen bil. Mere end noget andet er vi her for dig, der har brug for at holde din forretning kørende. Det er ikke uden grund, at vi ser os selv som en af erhvervslivets store servicepartnere. Eller at vi fokuserer på alle de områder, hvor vi kan skabe værdi og bedre mobilitet for vognmænd, logistikpartnere og virksomheder over hele landet.

Til det hører at sende biler, vogne og lastbiler afsted på de rigtige dæk, med det rigtige mønster og det rigtige dæktryk til den rigtige pris, men også en række principper: At vi aldrig overlader noget til tilfældigheder. At et ord er et ord og en aftale er en aftale. At vi gør det gode, vi gjorde i dag, bedre i morgen. Vi tænker fremad. Hele tiden. I nye, bedre løsninger for dig.

Det er derfor, vi har breakdownservice, der døgnet rundt får dig videre på stedet, ikke bare i Danmark, men i hele Europa. Det er derfor, vi har MasterCare – vores unikke servicekoncept, der sikrer din virksomhed mobilitet 24/7 med løbende tjek af dine dæk, så du har overblik over deres tilstand og får flest kilometer ud af dem. Og det er derfor, vi er på vej med endnu flere services, der får bæredygtighed, sikkerhed og økonomi til at gå op i en højere enhed.

I Euromaster er det mennesker, engagement og arbejdsglæde, som skaber resultater. Det har indtil videre gjort os til Europamestre i medarbejdertilfredshed – og det er en vigtig forudsætning for vores mål: At have Danmarks mest tilfredse kunder og levere kundeoplevelser, der er i en klasse for sig.

Det handler i bund og grund om bevægelse – at vi flytter os og gør en forskel hver eneste dag. Mange vil fortsat sige, det er som landets førende dækekspert. Når selv skal sige det, er det som no. 1 i mobilitet til erhvervslivet - og som vejen frem for alle, der skal videre. Mere effektivt. Mere bæredygtigt. Mere sikkert. Mere ansvarligt. 
 



 

Christina Bentzen - HR manager hos Euromaster Danmark
Christina Bentzen - HR manager hos Euromaster Danmark

Christina Bentzen
HR Manager
+45 40 29 05 63
christina.bentzen@euromaster.com

Morten Frederiksen er Marketing - og Kommunikationskoordinator hos Euromaster!
Morten Frederiksen er Marketing - og Kommunikationskoordinator hos Euromaster!

Morten Frederiksen
Marketing - & Kommunikationskoordinator 
+45 40 60 45 66
morten.frederiksen@euromaster.com

Euromaster Danmark
Find et center
Find en medarbejder i salg
Skriv til os eller ring på +45 87 28 28 28

Find center